Wat is inbound marketing?
In tegenstelling tot outbound marketing, neem je bij inbound marketing niet rechtstreeks contact op met je potentiële klant. Maar je verspreidt zo veel mogelijk content zodat je potentiële klant jou zal benaderen. Klinkt leuk hè?
Een gewone bezoeker wordt een lead en een lead wordt een klant. Het proces om meer klanten te werven gebeurt op een langere periode. Maar dit is de ideale manier.
Heb je uiteindelijk een lead? Grijp deze dan met beide handen!
Maak eerst gebruik van de Buyer’s Journey
Meer klanten werven met inbound marketing gebeurt niet alleen door simpelweg content te verspreiden. Je kunt er meer uithalen dan enkel dat.
Maak daarom gebruik van de Buyer’s Journey. De Buyer’s Journey heeft verschillende fases. Jouw potentiële klant bevindt zich in één van deze fases, wanneer hij op zoek is naar content.
Door te weten in welke fase je potentiële klant zich bevindt, kun jij je content zo goed mogelijk optimaliseren. Dit zorgt ervoor dat je bezoeker vindt wat hij nodig heeft.
Zo kun je op lange termijn meer klanten werven met inbound marketing.
Verschillende soorten content
- Blogs
- Gratis e-books
- Video’s
- E-mails
- Social media
Je content ga je maken aan de hand van de fase van jouw klant in de Buyer’s Journey. Zo heeft je content meer te bieden.
Word gezien als een expert
Het maken van content moet je wekelijks bijhouden. Dit zorgt ervoor dat je jouw bekendheid blijft behouden. Ook zullen mensen je sneller herinneren als ze je uiteindelijk nodig hebben.
Hoe meer jij je bezoeker inspireert met je content. Hoe meer interesse er in je bedrijf zal zijn. Eens de interesse is opgewekt, ga je gezien worden als een expert. Zoals reeds aangegeven kan een bezoeker snel geconverteerd worden naar een lead. Wat uiteindelijk ons doel is, toch?
Content verdelen op social media
Verspreid zoveel mogelijk content met behulp van social media. Dankzij de mogelijkheid om op social media een reactie achter te laten of een post te delen, heb je een groter bereik voor je content. Hierdoor ziet niet alleen je websitebezoeker of de ontvanger van je e-mails, je content, maar ga je meer bezoekers kunnen aantrekken. Als gevolg ga je meer klanten werven met inbound marketing.
De volgende social media kanalen kunnen worden gebruikt om je content te verspreiden: