7 redenen waarom je cold calling beter uitbesteedt

Zomaar iemand opbellen met een aanbod: het werkt. Anno 2023 fungeert cold calling als onmisbare schakel in elk verkoopproces, wil je met je potentiële klant rond de tafel zitten. Wil jij maximaal rendement halen uit je belcampagne? Dan is het een goed idee om je cold calling uit te besteden aan een externe partner. Onderstaand artikel legt uit waarom jouw bedrijf baat heeft bij cold calling door professionals.

Share

1) Werk efficiënter en beter

Wil jij je vooral focussen op de kernactiviteiten van je bedrijf? Dan is het fijn wanneer iemand anders zich ontfermt over de musts van een geslaagde cold calling strategie. Lees: personeel aannemen, cold calling trainingen organiseren, apparatuur voorzien enzovoort. Zulke zaken kan je dan met een gerust hart uit handen geven, zodat jouw salesteam zich kan focussen op waar het écht goed in is: deals closen. Wij zorgen voor de afspraken, jij haalt de klant binnen.

2) Elke cold call als een warme oproep

Veel mensen vinden cold calling het meest intimiderende onderdeel van het verkoopproces. Maar dat hoeft het helemaal niet te zijn als je over de juiste cold calling vaardigheden en know-how beschikt. Victus Sales boekt al 7 jaar succesvolle cold calling resultaten voor talloze klanten. We weten intussen hoe we van elke call een warme oproep kunnen maken, en da’s natuurlijk een vak apart. Meer info over onze manier van cold calling, lees je hier

3) Minder kosten, meer omzet 

Wanneer je cold calling uitbesteedt, heb je aanzienlijk meer garantie dat de kosten gedekt worden door kwalitatieve afspraken en uiteindelijk klanten. Daardoor ga je aan het einde van de rit dus meer omzet draaien. Bovendien worden er bij Victus Sales duidelijke afspraken gemaakt rond de cold calling budgetten. Je betaalt gewoonweg per uur, de rest van de kosten spelen geen rol voor jouw bedrijf. Ka-ching!

4) Cold calling: een gloeiend hete tijdsbesparing

Eén ding is zeker: als je in zee gaat met een professioneel cold calling bedrijf, bespaar je enorm veel tijd. Want nadat we samen sparren over de doelstelling van de belcampagne, hoef jij je nergens meer zorgen over te maken. Al de rest is aan ons. Geen gedoe met overwerken, extra personeel aannemen of resultaten opvolgen dus.

5) Transparantie trekt de kar

Het fijne aan een samenwerking met Victus Sales, is dat we zo transparant zijn als een volle fles kraantjeswater. Bijna tot vervelens toe! 😉 We rapporteren heel frequent en monitoren voortdurend de resultaten van de cold calling campagne. Nog nét niet dat gewenste resultaat? Dan sturen we bij! 

6) Datamanagement door Victus Sales, dan heb je altijd beet! 

Natuurlijk kan je ervoor kiezen om zelf data-/bellijsten te verzamelen voor je cold calling campagne, maar weet dat zo’n proces veel geld, energie en tijd kost; zeker als je nog geen ervaring hebt in datamanagement. Een cold calling center includeert daarentegen enkel GDPR-proof data die aansluit bij wat je wil bereiken met cold calling. En ook hier weer: jij hoeft je nergens zorgen over te maken. Win-win dus! 

7) Cold calling als drijvende kracht in de salesmachine

Eén van de grootste voordelen van cold calling is dat je exact kunt berekenen wat het je kost om een afspraak binnen te halen. Hierdoor kun je je salesproces makkelijk schaalbaar maken. Een constante en voorspelbare methode dus, wat maakt dat je salesresultaat niet langer afhankelijk is van talent, geluk of de markt. Bereken alvast jouw rendement via onze ‘bereken je omzet’-tool.

Cold calling, laat het over aan de experts

Overtuigd? Dan is het tijd om ons te laten bellen. Om ons te laten vragen, verrassen én verleiden. Yes, dan staat jouw potentiële klant ongetwijfeld te trappelen voor een afspraak! Neem gerust contact met ons op of neem een kijkje op onze website.


Meer sales tips? Ontvang 20 dagen lang krachtige lessen van topverkopers in je mailbox door je hier gratis aan te melden.

20 Krachtige Lessen van Topverkopers

Meld je hier aan en ontvang 20 dagen lang gratis sales tips in je mailbox.

De eerste stap naar meer afspraken?
Een afspraak met ons.