De 4 voordelen van cold calling

De interactie tussen jou en de klant is in het hier en nu. In één telefoongesprek leg je met een goede pitch uit wat je doet. Op een snelle manier kun je ‘ja’ of ‘nee’ te horen krijgen. Onmiddellijk antwoord dus. Aan de hand van dit antwoord kun je direct overgaan tot een volgende actie.

Share

Je krijgt onmiddellijk antwoord

De interactie tussen jou en de klant is in het hier en nu. In één telefoongesprek leg je met een goede pitch uit wat je doet. Op een snelle manier kun je ‘ja’ of ‘nee’ te horen krijgen. Onmiddellijk antwoord dus. Aan de hand van dit antwoord kun je direct overgaan tot een volgende actie.

Bij inbound marketing gebeurt dit allemaal op een langere periode. Indien de klant niet geïnteresseerd is, kan er geen argumentatie plaatsvinden.

Bij cold calling wordt jouw doelgroep gefilterd

In tegenstelling tot inbound marketing, waar jouw doelgroep zelf op zoek gaat naar wat hij of zij wilt lezen. Kun je bij cold calling specifiek te werk gaan.

Eerst wordt jouw doelgroep bepaald aan de hand van sector, regio, aantal werknemers, omzet,… Deze worden vervolgens uit een database gehaald zodat ze één voor één opgebeld kunnen worden.

Aangezien dit een specifieke doelgroep is, wat jij zelf hebt gekozen, ligt de kans op interessen of een eventueel akkoord van jouw prospect hoger.

Jouw pitch correct afstemmen

Één van de voordelen bij cold calling is dat je jouw pitch correct kunt afstemmen. Zoals hierboven vermeld, kan jouw doelgroep gefilterd worden. Hierdoor kun jij jouw pitch op een gepersonaliseerde manier overbrengen.

Nu kun je jouw grootste meerwaarde meteen in kaart brengen. Met andere woorden, je hoeft niet steeds op zoek te gaan naar het ideale verkoopspraatje. Met jouw voorbedachte pitch, boek je snel resultaat. Geloof me maar!

Persoonlijk

Naast het rationele staat het emotionele. Uiteraard heeft cold calling ook een emotionele kant. Moet reclame persoonlijk zijn of niet? Wat vind jij daarvan? Wat ik alvast weet is dat een cold call een persoonlijke vorm van marketing is. Je voert hierbij een levende conversatie.

Het is zaterdagavond en jouw favoriete tv-programma wordt nogmaals verstoord… Je moet een aantal minuten wachten vooraleer je weer verder kunt kijken. Uiteraard maken wij van deze ‘pauze’ gebruik om even naar het toilet te gaan of om snel de kast in te gaan voor wat snacks. En voor diegene die de reclame doorspoelen, mogen zich ook aangesproken voelen.

Het maakt niet uit wat je in deze pauze doet, als je het maar niet moet bekijken. Toch? Maar hoe komt dit?

Je wordt niet persoonlijk aangesproken, maar heel Vlaanderen moet naar ‘Van Colgate krijg je wittere tanden’ kijken. En mensen zonder tanden? Hebben zij daar iets aan? Klopt… Vandaar dat reclame persoonlijk aangepakt moet worden. Dus nog een pluspunt voor cold calling erbij!

De eerste stap naar meer afspraken?
Een afspraak met ons.