Suspect, een verdacht persoon?
Hier denk je dat een suspect een klant van je zou kunnen worden. Dit wordt grotendeels gevoelsmatig bepaald. Bij een suspect is er geen voorgaand contact geweest. Je kent hem helemaal niet.
Een suspect herken je wanneer hij binnen jouw doelgroep valt. Is je doelgroep een metaalbedrijf? Dan zijn alle metaalbedrijven suspecten. Het is aan jou om te bepalen of een suspect een prospect kan worden. Er zijn verschillende soorten metaalbedrijven, maar hoort deze binnen jouw doelgroep of is hij te afwijkend?
Voorgaand contact bepaald het verschil tussen een suspect en een prospect
Alle potentiële klanten zijn prospecten. Het verschil tussen een suspect en een prospect is dat je bij een prospect meestal al voorgaand contact hebt gehad. Misschien is er nog geen definitieve afspraak, maar heb je wel een afspraak vastgelegd met hem.
Aangezien jij je prospect in de meeste gevallen al benaderd hebt, ken je zijn verwachtingen. Het verschil tussen een suspect en een prospect is dat je hier zorgt dat je lead een klant wordt.
Het overtuigen van je prospect, zal ervoor zorgen dat je lead snel zal converteren naar een klant. Hier moet je je enkel nog bewijzen!