Kunnen we een koude lead al warm maken alvorens we actie ondernemen?
Het doel hier is om een interactie te creëren alvorens de benadering voor je bedrijf plaatsvindt. Dit doe je aan de hand van informatie die niet over jouw product gaat, maar door gebruik te maken van content.
Social media kanaal van je prospect
Social media kan hier een grote hulp zijn. Vaak vind je hier veel gegevens over een bedrijf. Aangezien er veel social media platformen zijn, ga jij eerst moeten ophelderen welk kanaal je doelgroep het meest gebruikt.
Eens je weet welk kanaal je zal moeten gaan hanteren, kunnen we overgaan tot actie. Je zult snel merken dat jouw cold calling kunsten zullen verbeteren.
Het gebruik van social media vooraleer cold calling
Op bijna alle social media kanalen kun je mensen –en of pagina’s liken. Hierdoor ga je ze uiteindelijk volgen.
Wanneer je je prospect benaderd, zou je vrijwel alles voorgaand moeten weten om goed voorbereid te zijn op je eerste gesprek. Door een bepaald bedrijf te volgen, blijf je op de hoogte van alle nieuwtjes binnen een bedrijf.
Veel bedrijven doen aan inbound marketing. Ze gebruiken social media als distributie en lanceren bijvoorbeeld elke week een blog. Dit zorgt ervoor dat je content hebt om interactie te creëren. Denk aan een reactie die je kunt plaatsen onder een leuke post of het inschrijven op de wekelijkse blogs.
Waarom reageren op content van je prospect?
Onderstaande onderwerpen zorgen ervoor dat de weg naar cold calling zal vergemakkelijken.
Volg regelmatig een bedrijf of deel veel content van je prospect. Vermeld in je eerste gesprek hetgeen wat je opviel of nieuw is over het bedrijf.
Bijvoorbeeld: “Ik zag dat je iemand zocht voor (een bepaalde functie), ik heb je vacature gedeeld.”
Maak een connectie met de zaakvoerder van een bedrijf. Of kijk naar gemeenschappelijke connecties wat jullie hebben op social media. Maak hier gebruik van zodat je niet helemaal onbekend bent voor je prospect.
Bijvoorbeeld: “Mijn referentiepunt naar u is (naam), dat is een gemeenschappelijke connectie van ons.”
Heb je een post gezien waar je een grote meerwaarde kan zijn? Dan kun je dat gebruiken in de onderwerp regel van een e-mail.
Bijvoorbeeld: “Ik vernam dat u op zoek bent naar tips om meer afspraken te bellen?”
Gebruik maken van eigen content
Ook door gebruik te maken van het verspreiden van eigen content, haal je veel uit de kast. Ook zo kun je efficiënt gebruik maken van cold calling. Post elke week een blog, een video of deel een ervaring. Zo kun je reacties van potentiële klanten uitlokken. Hierdoor zal er een connectie gemaakt worden tussen jou en een ander bedrijf. Op deze manier heb je weer referentiepunten waarnaar je kunt verwijzen in je eerste gesprek.
Laat ons weten wat je ervaringen zijn en indien je toch professioneel hulp verkiest, neem dan zeker contact met ons op.